Kardeşlik ilişkisinin kurulmasıyla;
- Şehirlerimiz arasında kültürleri bir olan ve uzun süre ayrı kalmış milletlerin yakınlaşmasını,
- Kardeşlik ve yardımlaşmanın geliştirilmesini,
- Eğitim, kültür, çevre ve ticaret alanlarında deneyim alışverişlerinin gerçekleştirilmesini,
- Şehirler arasında ortak örf, adet, gelenek ve manevi bağların kuvvetlendirilmesini,
- Ortak bir geçmişi ve tarihi olan iki kentin halkının bu ortak kültürel miraslardan faydalanması için çalışmalar yapılmasını amaçlamaktadır.
İskele İlçesi, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nin 5 ilçesinden biridir. Yüzölçümü 774 kilometrekaredir. İskele İlçesi, 1998 yılına kadar Mağusa ilçesine bağlıydı. 2000 yılında çıkarılan bir yasayla Güzelyurt ilçesi ile birlikte ilçe statüsü kazandı. İskele, Mağusa - Karpaz Anayolu ile Ercan - Karpaz Anayolu’nun birleştiği noktada, yeşilin maviyle bütünleştiği, Turizmin gözbebeği bir kıyı şerididir.
İskele, 1974 öncesindeki ismi Trikomo olarak da biliniyor. 1974 Mutlu Barış Harekatı ile birlikte Güney’den Kuzey’e toplu göçü başlatan Larnaka Türk Halkı, bu kıyı şeridine yerleştirilmiş ve bu tarihten itibaren İskele olarak isimlendirilmiştir.
1 Haziran, 1998 tarihinden itibaren ilçe sayısı 3’ten 5’e yükseltildi ve İskele İlçe olarak ilan edildi. İskele İlçesi’nde 43 yerleşim birimi yer almaktadır. İlçe nüfusu 20,245’tir. Belde halkı geçimini Turizm, memuriyet, işçilik, çiftçilik, balıkçılık ve zanaatkarlık yaparak sağlamaktadır.
Silivri Belediyesi ve İskele Belediyesi ile ikili ilişkilerin güçlendirilmesi ve kalıcı işbirliğinin geliştirilmesi amacıyla aralarında Kardeş Şehir ilişkisi kurmaya karar vermişlerdir. 7 Kasım 2022 tarihinde kardeşlik belgesi imzalanmıştır.
www.iskelebelediyesi.com
Ruen Belediyesi, Burgaz İlçesi'nin kuzeybatı kesiminde 689.9 kilometrekarelik bir alanda yer almaktadır. Pomorie, Sungurlare, Karnobat, Aytos, Smyadovo, Dalgopol ve Dolni Chiflik belediyeleri ile komşudur. Belediye, en büyüğü Ruen köyünün belediye merkezi (42 kişi), Lyulyakovo, Planinitsa ve Tranak olan 2314 yerleşim yerinden oluşmaktadır. Yerleşim yerlerinden ikisinin (Ayva ve Kitka) daimi nüfusu yoktur.
Kabartma dağlık ve düzdür ve belediye sınırları içinde Doğu Stara Planina'nın güney yamaçlarının, Luda Kamchia Nehri vadisinin ve Hadzhiyska Nehri'nin bir kısmı düşer. Ortalama rakım 302m'dir.
Silivri Belediyesi ve Ruen Belediyesi ile ikili ilişkilerin güçlendirilmesi ve kalıcı işbirliğinin geliştirilmesi amacıyla aralarında Kardeş Şehir ilişkisi kurmaya karar vermişlerdir. 5 Eylül 2022 tarihinde kardeşlik belgesi imzalanmıştır.
www.obstinaruen.com
Çermik, Diyarbakır ilinin bir ilçesidir.
İlçe bugünkü ismini ise dünyaca meşhur kaplıcalarından almıştır. Çermik'in 2006 tarihi itibarıyla merkez nüfusu 21,000 civarıdır. İlçede Artuklu Beyliği döneminden kalma birçok tarihi eser mevcuttur. Bunların başlıcaları; Haburman Köprüsü, Çeteci (Bande) Abdullah Paşa Medresesi, Çermik Hamamı ve Bandeler Çeşmesi'dir. (Çermik kaplıcaları Bandeler döneminde yaptırılmıştır.) Çermik Belediyesi tarih ve kültür eseri olan Haburman köprüsünü korumak amacıyla araç geçişine kapatmış ve yol ihtiyacını karşılamak için yaklaşık 20 metre yanına ek bir köprü yapmıştır.
Silivri Belediyesi ve Çermik Belediyesi iki ilçe arasındaki ilişkilerin güçlendirilmesi ve kalıcı işbirliğinin geliştirilmesi amacıyla aralarında Kardeş Şehir ilişkisi kurmaya karar vermişlerdir. 03 Aralık 2012 tarihinde kardeşlik belgesi imzalanmıştır.
Çüngüş ilçesinde yörenin dağlık olması, verimli topraklarının bulunmaması ve ulaşım zorluğu gibi nedenlerle yerleşim tarihi çok eskilere uzanmamaktadır. Yörede ilk belirli hareket 1040 yılında Türkmen boyları tarafından yapılan akınlarda görülmeye başlanmıştır. Kurtuluş savaşı ve Cumhuriyetin ilk yıllarında nüfusu iyice azaldığı için köy statüsüne indirilen Çüngüş, 1934´te tekrar bucak statüsü kazanmış ve Diyarbakır iline bağlanmıştır. 3 Mart 1953 tarihli Resmi gazetede yayımlanan 6068 Sayılı Kanunla ilçe olmuştur.
Silivri Belediyesi ve Çüngüş Belediyesi iki ilçe arasındaki ilişkilerin güçlendirilmesi ve kalıcı işbirliğinin geliştirilmesi amacıyla aralarında Kardeş Şehir ilişkisi kurmaya karar vermişlerdir. 03 Aralık 2012 tarihinde kardeşlik belgesi imzalanmıştır.
www.cungus.bel.tr
Kuzeyinde Karadeniz güneyinde Boyabat ve Durağan, doğusunda Dikmen batısında Sinop ile çevrili ilçenin yüzölçümü 594 km²'dir. İl merkezine denizden 13 mil karayolundan 39 km.'dir. Köyler, orman içi, orman kenarı, kıyılık ve ovalık olmak üzere üç yerleşim bölgesinde yer almaktadır. 71 köyü ve 1 bucağı bulunmakta iken Dikmen bucağı 20 Mayıs 1990 tarihinde kendisine 31 köy bağlanarak ilçe olmuştur. Gerze İlçesi nüfus büyüklüğü açısından ilin üçüncü büyük yerleşmedir. 2020 yılı nüfus sonuçlarına göre ilçe nüfusu 26.191 kişi olup, bunun 17.605 kişisi kentsel, 8.586 kişisi kırsal nüfusu oluşturmaktadır.
Silivri Belediyesi ve Gerze Belediyesi iki ilçe arasındaki ilişkilerin güçlendirilmesi ve kalıcı işbirliğinin geliştirilmesi amacıyla aralarında Kardeş Şehir ilişkisi kurmaya karar vermişlerdir. 01 Eylül 2014 tarihinde kardeşlik belgesi imzalanmıştır.
www.gerze.bel.tr
İlçe Merkezinin kuruluşu 1750’li yıllara dayanmaktadır. 1876’da fahri bucaklık verilmesiyle ismi Karasu olarak değişmiştir. Karasu Bucağı 1911 yılında resmi bucak merkezi olarak teşkilatlanmış, 01.04.1960 tarihinde ise ilçe statüsüne kavuşmuştur. Erfelek, Sinop İl Merkezi’nin batısında, merkez, Ayancık ve Boyabat ile komşu bir yerleşmedir. 1960 yılında ilçe statüsü kazanan Erfelek’e bağlı 46 köy bulunmaktadır. 2020 yılı nüfus sonuçlarına göre ilçe nüfusu 12.024 kişi olup, bunun 3.905 kişisi kentsel, 8.119 kişisi kırsal nüfusu oluşturmaktadır.
Silivri Belediyesi ve Erfelek Belediyesi iki ilçe arasındaki ilişkilerin güçlendirilmesi ve kalıcı işbirliğinin geliştirilmesi amacıyla aralarında Kardeş Şehir ilişkisi kurmaya karar vermişlerdir. 01 Nisan 2014 tarihinde kardeşlik belgesi imzalanmıştır.
www.erfelek.bel.tr
Hacıbektaş, Nevşehir iline bağlı bir ilçedir. Kapadokya'nın önemli merkezlerinden biridir. Doğuda Avanos, batıda Mucur, güneyde Gülşehir, kuzeyde Kozaklı ilçeleriyle çevrilidir.
13. yüzyılda Türk düşünürü Hacı Bektaş-i Veli'nin Horasan'ın Nişabur kentinden Anadolu'ya gelmesi ve Suluca Karahöyük'e yerleşmesinden sonra yedi hanelik Hacım Köyü'nün çehresi değişti. Hacı Bektaş-i Velî, burada bir ilim yuvası kurarak düşüncelerini yaymış; ölümünden sonra da köyün ismi, adına ve anısına izafeten Hacıbektaş olarak değiştirilmiştir.
Silivri Belediyesi ve Hacıbektaş Belediyesi iki ilçe arasındaki ilişkilerin güçlendirilmesi ve kalıcı işbirliğinin geliştirilmesi amacıyla aralarında Kardeş Şehir ilişkisi kurmaya karar vermişlerdir. 01 Eylül 2014 tarihinde kardeşlik belgesi imzalanmıştır.
www.hacibektas.bel.tr
İstanbul'un Anadolu Yakası'nın güney kıyılarının açıklarında, Marmara Denizi'nin kuzeydoğu kesiminde yer alan ve kısaca Adalar olarak anılan takımadadır. Büyüklü küçüklü 9 ada ve kıyıya yakın iki kayalıktan oluşur. Aynı zamanda İstanbul ilinin bir ilçesini oluşturan Adaların beşinde (Büyükada, Heybeliada, Burgazada, Kınalıada ve Sedefadası) yerleşim vardır. Sivriada, Yassıada, Kaşık Adası ve Tavşan Adası'nda ise sürekli ve düzenli yerleşim bulunmamaktadır. Kıyıya yakın kayalıkların (Yıldız ve Dilek kayalıkları) ise 1010 yılındaki depremde batmış olan Vordonos Adaları'nın zirveleri olduğu bilinmektedir. Adalar ilçesinin merkezi Büyükada olup, ilçe 5 mahalleden oluşmaktadır.
Silivri Belediyesi ve Adalar Belediyesi iki ilçe arasındaki ilişkilerin güçlendirilmesi ve kalıcı işbirliğinin geliştirilmesi amacıyla aralarında Kardeş Şehir ilişkisi kurmaya karar vermişlerdir. 03 Kasım 2014 tarihinde kardeşlik belgesi imzalanmıştır.
www.adalar.bel.tr
Eski adı Kızılkilise'dir. 1514 yılında yaşanan Çaldıran Muharebesinden sonra Osmanlı hakimiyetine giren yerleşim, önce Çemişgezek Sancağına daha sonra da Mazgirt Sancağına bağlanmıştır. 1847'de Erzincan'a bağlanan yerleşim, 1876 yılında kaza statüsüne yükselmiştir. I. Dünya Savaşı sırasında Elazığ'a bağlı olan Nazımiye 1947 yılından itibaren Tunceli'den yönetilmeye başlandı.
Silivri Belediyesi ve Nazımiye Belediyesi iki ilçe arasındaki ilişkilerin güçlendirilmesi ve kalıcı işbirliğinin geliştirilmesi amacıyla aralarında Kardeş Şehir ilişkisi kurmaya karar vermişlerdir. 06 Nisan 2015 tarihinde kardeşlik belgesi imzalanmıştır.
www.nazimiye.bel.tr
Karataş, Adana'nın bir ilçesidir. Doğu Akdeniz bölgesinde Seyhan ve Ceyhan nehirlerinin doğal sınırları içerisinde kurulmuş olup Adana'ya 48 km uzaklıktadır. Tarihi çok eskilere dayanan Karataş M.Ö. 1000 yıllarında askeri ve ticari önemi olan yollar üzerinde kurulmuş bir liman şehridir ve antik dönemlerdeki ismi Margasus'tur. 1986 yılında Adana'da Yüreğir ilçesinin kurulmasıyla köylerinin bir kısmı bu ilçeye bağlanmıştır ve 2020 yılı itibarı ile 43 mahallesi vardır. Yüzölçümü 922 km²dir.
Silivri Belediyesi ve Karataş Belediyesi iki ilçe arasındaki ilişkilerin güçlendirilmesi ve kalıcı işbirliğinin geliştirilmesi amacıyla aralarında Kardeş Şehir ilişkisi kurmaya karar vermişlerdir. 07 Ekim 2019 tarihinde kardeşlik belgesi imzalanmıştır.
www.karatas.bel.tr
Osmanlı döneminde, 1878’de Rize’nin sancak merkezi olması ile nahiye olmuştur. Eski adı "Yedi Köy" anlamına gelen Kura-i Seba olan İkizdere, 19. yüzyıl sonlarında Trabzon vilayetinin Lazistan Sancağındaki Rize Kazasına bağlı bir nahiye merkezi idi. 15 Şubat 1916 tarihinde Rus işgaline uğrayan yöre, 11 Mart 1918 tarihinde işgalden kurtulmuştur. 1933 yılında İkizdere adını alan yerleşim, 1945’te ilçe olan Güneyce’ye bağlı bucak merkezi iken, ilçe merkezi 1952’de İkizdere’ye taşınmıştır.
Silivri Belediyesi ve İkizdere Belediyesi iki ilçe arasındaki ilişkilerin güçlendirilmesi ve kalıcı işbirliğinin geliştirilmesi amacıyla aralarında Kardeş Şehir ilişkisi kurmaya karar vermişlerdir. 07 Ekim 2019 tarihinde kardeşlik belgesi imzalanmıştır.
www.ikizdere.bel.tr
Eski adı ' Dablar' olan Taraklı'nın Hellenestik dönemde 'Bytinia' adını alan bölge içinde olduğu bilinmektedir. Hisartepe'de bulunan iki sarnıç M.Ö. l. bin ile M.Ö. 2000 arasını tarihlemektedir. 1926-1928 yılları arasında bucak haline gelen Taraklı'da 1954 yılında Belediye teşkilatı kurulmuş 1987 yılına kadar Geyve İlçesine bağlı kasaba olarak kalmıştır. 27 Haziran 1987 tarihinde 3392 Sayılı Kanun ile İlçe teşkilatına dönüştürülmüş olup, 30.07.1988 tarihinde İlçenin ilk Kaymakamı göreve başlamıştır.
Silivri Belediyesi ve Taraklı Belediyesi iki ilçe arasındaki ilişkilerin güçlendirilmesi ve kalıcı işbirliğinin geliştirilmesi amacıyla aralarında Kardeş Şehir ilişkisi kurmaya karar vermişlerdir. 02 Mart 2020 tarihinde kardeşlik belgesi imzalanmıştır.
www.tarakli.bel.tr
Beldenin eski adı Korzaf'dır. Bazı kaynaklarda "Korfaz" olarak da yer almaktadır. Türkiye Cumhuriyetinin kuruluşunda köy olarak görülen Yeşilbük, 1976 yılında belediye statüsü almıştır. Yeni belediyeler yasası gereği nüfusu 2000'den az olan belediyelerin kapanacağından ötürü kapanma ihtimali bulunan Yeşilbük'e 2013 yılında yapılan halkoylamalarıyla Konaklı, Beydere ve Akyayla köyleri mahalle olarak bağlanmıştır.
Silivri Belediyesi ve Yeşilbük Belediyesi iki ilçe arasındaki ilişkilerin güçlendirilmesi ve kalıcı işbirliğinin geliştirilmesi amacıyla aralarında Kardeş Şehir ilişkisi kurmaya karar vermişlerdir. 02 Mart 2020 tarihinde kardeşlik belgesi imzalanmıştır.
www.dkbb.gov.tr
Şiran İlçesi Gümüşhane’nin en eski ilçelerinden biridir. Evliya Çelebi’nin Seyahatnamesinden öğrendiğimize göre ilçe merkezi Erenkaya köyünde iken 1800’lü yıllarda bugünkü İlçe Merkezine taşınmıştır. 2013 Yılı Genel Nüfus Sayımına göre İlçe Merkezi nüfusu 7.910, Köylerin Nüfusu ise 10.196 olup, toplam nüfusu 18.106’dır. Çeşitli sebeplerden dolayı ilçede yaşanan göç nedeniyle ilçe nüfusunda özellikle genç nüfusta sürekli bir azalma görülmektedir. Şiran 1925 yılında İlçe statüsünü kazanmıştır. İlçede 1 Belde ve 66 köy yerleşim birimi vardır.
Silivri Belediyesi ve Şiran Belediyesi iki ilçe arasındaki ilişkilerin güçlendirilmesi ve kalıcı işbirliğinin geliştirilmesi amacıyla aralarında Kardeş Şehir ilişkisi kurmaya karar vermişlerdir. 02 Mart 2020 tarihinde kardeşlik belgesi imzalanmıştır.
siran.bel.tr
Bölge toprakları Bizans döneminde Müslüman Arap'ların hücumlarına maruz kalmış, zaman zaman el değiştirmiştir. 1071 Malazgirt Zaferinden sonra Türk toprağı olmuştur. Bugün toplam 50 köyün İlçe Merkezi olan Sivrice'nin Kuruluş tarihi oldukça yenidir. 1933’den 1940’a kadar Romanya, Yugoslavya ve Rusya'dan getirilen 6000'den fazla Türk göçmen, ziraata elverişli düzlüklere iskan edilmişlerdir. Bunların çoğu Uluova'ya, bir kısmı Palu ovasına ve Karakoçan'a, bunların içinden 92 kişi de bugünkü Sivrice'ye yerleştirilmiştir. Hazar Gölünün güney batı kenarında Sivrice ilk olarak 1938’de nisbi yüksekliği 35 metre kadar olan ve tortul kütlelerden meydana gelen küçük tepe üzerinde 24 göçmen evi bir hükümet binası yapılmak suretiyle kurulmuştur. Sivrice, Elazığ iline bağlı turistik bir ilçedir.
Silivri Belediyesi ve Sivrice Belediyesi iki ilçe arasındaki ilişkilerin güçlendirilmesi ve kalıcı işbirliğinin geliştirilmesi amacıyla aralarında Kardeş Şehir ilişkisi kurmaya karar vermişlerdir. 03 Şubat 2020 tarihinde kardeşlik belgesi imzalanmıştır.
Yeşilyurt, Tokat ilinin bir ilçesidir. İlçenin adı, 1522 ve 1907 yılı kayıtlarında Musa ya da Musacık, 1925 yılı kayıtlarında ise Arabacımusa olarak geçmektedir. Daha önceleri, o zamanlar Artova ilçesine bağlı bir bucak merkezi olan Sulusaray'ın bir köyü iken, 20 Ağustos 1971'de belediye statüsü alarak beldeye dönüştü. Yerleşim, 27 Temmuz 1983'te "Yeşilyurt" adını aldı. Yeşilyurt, 04.07.1987 tarih ve 19507 sayılı resmi gazete yayımlanan kanun ile ilçe statüsüne kavuştu.
Silivri Belediyesi ve Yeşilyurt Belediyesi iki ilçe arasındaki ilişkilerin güçlendirilmesi ve kalıcı işbirliğinin geliştirilmesi amacıyla aralarında Kardeş Şehir ilişkisi kurmaya karar vermişlerdir. 06 Temmuz 2020 tarihinde kardeşlik belgesi imzalanmıştır.
www.yesilyurt.bel.tr
Yenimuhacir, Edirne ilinin Keşan ilçesine bağlı bir beldedir. O zamanlar köy olan yerleşimin adı, 1877 yılı kayıtlarında Bulgarköyü olarak geçmektedir. 1928 yılında şimdiki adını alan Yenimuhacir, 1912'deki I. Balkan Savaşı sırasında Bulgar işgaline uğrayan yerleşim, II. Balkan Savaşı'nda, 1913'te Yunanistan'da bir Türk kasabası olan Soflu ve köylerinde yaşayan halkın göç etmesi ile muhacir Türkler tarafından yeniden kuruldu. 9 Aralık 1988 tarihinde tarihinde beldeye çevrilen köyde belediye teşkilatı kuruldu.
Silivri Belediyesi ve Yenimuhacir Belediyesi iki ilçe arasındaki ilişkilerin güçlendirilmesi ve kalıcı işbirliğinin geliştirilmesi amacıyla aralarında Kardeş Şehir ilişkisi kurmaya karar vermişlerdir. 07 Mart 2016 tarihinde kardeşlik belgesi imzalanmıştır.
www.yenimuhacir.bel.tr
Süloğlu, Edirne ilinin kuzeydoğusunda yer alan ve Kırklareli iline sınırı olan ilçedir. Türk Kurtuluş Savaşı'ndan sonra Mudanya Mütarekesi hükümlerine göre 22 Kasım 1922'de Türk topraklarına katıldı. Cumhuriyetin ilk yıllarında Edirne merkeze bağlı bir köy olan Süloğlu, 1934'te nahiye, 1967'de de belediye oldu. 1991'de ilçe haline geldi.
Silivri Belediyesi ve Süloğlu Belediyesi iki ilçe arasındaki ilişkilerin güçlendirilmesi ve kalıcı işbirliğinin geliştirilmesi amacıyla aralarında Kardeş Şehir ilişkisi kurmaya karar vermişlerdir. 07 Mart 2016 tarihinde kardeşlik belgesi imzalanmıştır.
www.suloglu.bel.tr
Bulgaristan’ın doğusunda Burgaz ilinin ilçesidir. Dağlık bir alanda bulunur. Nüfus 2007 verilerine göre 25,030 kişidir. Nüfusun çoğunluğunu Türkler oluşturmaktadır. Aytos Belediye Başkanı Evgeni Vrabchev’tir.
Türkiye Cumhuriyeti Silivri Kenti ile Bulgaristan Cumhuriyeti Aytos Kenti, iki ülke arasındaki ilişkilerin güçlendirilmesi ve kalıcı işbirliğinin geliştirilmesi amacıyla aralarında Kardeş Şehir ilişkisi kurmaya karar vermişlerdir. Aytos Eski Belediye Başkanı İvelin YORDANOV ile kardeşlik belgesi imzalanmıştır. Kardeş Şehir İlişkilerimiz bilgi alışverişi ve ziyaretlerle sürdürülmektedir.
Romanya’nın tarihsel önemi büyük olan bir kentidir. Turistik olarak ziyaret edilebilecek pek çok tarihi bina, müzeler, kiliseler bulunmaktadır. Nüfusu 38,758 kişidir. Campina Belediye Başkanı Tiseanu Horia’dır.
Türkiye Cumhuriyeti Silivri Kenti ile Romanya Cumhuriyeti Campina Kenti, iki ülke arasındaki ilişkilerin güçlendirilmesi ve kalıcı işbirliğinin geliştirilmesi amacıyla aralarında Kardeş Şehir ilişkisi kurmaya karar vermişlerdir. 8.01.2003 tarihinde Campina Eski Belediye Başkanı Gheorghe TUDOR ile kardeşlik belgesi imzalanmıştır.
Türkiye Cumhuriyeti Silivri kenti ile Belarus Cumhuriyeti Nesvizh kenti, iki ülke arasındaki ilişkilerin güçlendirilmesi ve kalıcı işbirliğinin geliştirilmesi amacıyla aralarında Kardeş Şehir ilişkisi kurmaya karar vermişlerdir. 26.03.2003 tarihinde Nesvizh Eski Belediye Başkanı Födir PRİVALOV ile kardeşlik belgesi imzalanmıştır.
Hersek Cumhuriyeti’nin bir kenti olan Saraybosna Stari Grad, bir çok özelliği ile Türkiye Cumhuriyeti kentlerine benzer. Kor ateşinde Türk kahvesi, böreği, tarihi, mimari ve sosyal yapısı ile adeta Türk şehri gibidir. Şehir, tarihsel yapıtları bakımından zengindir. Kaleleri ve camileriyle ünlü olan şehrin bu tarihsel yapıları, Bosna-Hersek Cumhuriyeti’nin diğer şehirlerinde olduğu gibi savaş sırasında özellikle tahrip edilmiş ve büyük zarar görmüşlerdir.
İki dost ülke arasındaki ilişkilerin daha da güçlendirilmesi ve kalıcı projeler üretilmesi adına Kardeş Şehir protokolü, 04 Haziran 2010 tarihinde Saraybosna Stari Grad Belediyesi Meclis Salonu’nda imza altına alınmıştır.
Ukrayna'ya bağlı Kırım Özerk Cumhuriyeti'nin başkentidir. Kırım'ın Ruslar tarafından işgal edildiği 1783 yılına kadar Kırım Hanlığı'nın ve Osmanlı İmparatorluğu'nun idaresinde kalmıştır. Salgır Çayı'nın kıyısında yer alır. Tarım bölgesinde sanayi, ticaret ve ulaşım merkezi olarak önem taşır. Nüfusu 363,600'dür (2004).
1944 yılında yaşanan Kırım Tatar Sürgünü'nün ardından 1990'lı yıllarda başlayan yurda dönüş hareketiyle şehirde Kırım Tatar Millî Meclisi, Kırım Tatar Millî Tiyatrosu, Kırım Tatar Yüksek Pedagoji Enstitüsü gibi kurumlar oluşturulmuş ve şehir, Kırım Tatarlarının siyasi başkenti konumuna gelmiştir.
Silivri Belediyesi ve Sinferepol Belediyesi iki ilçe arasındaki ilişkilerin güçlendirilmesi ve kalıcı işbirliğinin geliştirilmesi amacıyla aralarında Kardeş Şehir ilişkisi kurmaya karar vermişlerdir. 04 Nisan 2011 tarihinde kardeşlik belgesi imzalanmıştır.
Augsburg, Bavyera eyaletinin güney-batısında yer almaktadır. Augsburg Almanya'nın en eski şehirlerinden biri olma özelliğine sahiptir ve ayrıca Münih ve Nürnberg'den sonra Bavyera eyaletinin en kalabalık 3. şehridir. 31 Aralık 2012 nüfus sayımında şehrin nüfusu 272,699 olarak tespit edilmiştir. Bu nüfus sayımına göre şehirde yaşayan yabancıların oranı toplam nüfusun %16,5 olduğu tespit edilmiştir.
8 Ağustos Augsburg'da Augsburg Barış Bayramı olarak kutlanır. 8 Ağustos günü şehrin resmi tatilidir ve bu özelliği ile Almanya'da tektir.
Silivri Belediyesi ve Augsburg Belediyesi iki ilçe arasındaki ilişkilerin güçlendirilmesi ve kalıcı işbirliğinin geliştirilmesi amacıyla aralarında Kardeş Şehir ilişkisi kurmaya karar vermişlerdir. 07 Mart 2011 tarihinde kardeşlik belgesi imzalanmıştır.
Bulgaristan’ın bir kenti olan Velingrad, 25,800 nüfusludur. Velingrad belediye başkanı Ivan Lebanov’dur. 20.09.2012 tarihinde Velingrad ile kardeşlik belgesi imzalanmıştır.
Bulgaristan'ın Şumnu iline bağlı bir ilçesidir. Ekonomisi çoğunlukla tarım ve hayvancılığa dayanır. Sonbahar aylarında gerçekleştirilen Vǎrbica panayır'ı az da olsa ekonomiye katkı yapar. Vǎrbica'da Bulgar nüfusla birlikte Türkler de vardır. Türkler genellikle köylerde oturmaktadır. 7 km mesafede yer alan Mengiševo (Küpe köyü) köyü de Vǎrbica'ya bağlıdır ve Türklerin yoğun olarak yaşadığı köylerdendir.
Silivri Belediyesi ve Vırbitsa Belediyesi iki ilçe arasındaki ilişkilerin güçlendirilmesi ve kalıcı işbirliğinin geliştirilmesi amacıyla aralarında Kardeş Şehir ilişkisi kurmaya karar vermişlerdir. 04 Şubat 2013 tarihinde kardeşlik belgesi imzalanmıştır.
Yunanistan’ın kuzeyinde, Batı Makedonya bölgesinde bulunan küçük bir şehir. Göçten önce Türklerin yaşadığı dönemdeki adı "Kozana"dır. İç Anadolu’da mübadillerin mezar taşlarında "Kozana mübadillerinden..." yazar.
Silivri Belediyesi ve Kozani Belediyesi iki ilçe arasındaki ilişkilerin güçlendirilmesi ve kalıcı işbirliğinin geliştirilmesi amacıyla aralarında Kardeş Şehir ilişkisi kurmaya karar vermişlerdir. 23 Ekim 2014 tarihinde kardeşlik belgesi imzalanmıştır.
Fildişi Sahili Cumhuriyeti, Batı Afrika’da yer alan bağımsız bir ülkedir. Liberya, Gine, Mali, Burkina Faso ve Gana ile komşudur. Doğal kaynakları arasında petrol, doğalgaz, elmas, manganez, demir cevheri, kobalt, boksit, bakır, altın, nikel, tantal, silisli kum, kil, kakao, kahve, palmiye yağı ve hidroelektrik bulunur.
Silivri Belediyesi ve San Pedro Belediyesi iki ilçe arasındaki ilişkilerin güçlendirilmesi ve kalıcı işbirliğinin geliştirilmesi amacıyla aralarında Kardeş Şehir ilişkisi kurmaya karar vermişlerdir. 06 Haziran 2015 tarihinde kardeşlik belgesi imzalanmıştır.
Doğu Rodop Dağları’nın ovasında, Arda Nehri’nin kıyısında bulunan şehir, Sofya'dan 259, Filibe'den 90 kilometre uzaklıkta bulunur. Kırcaali‚ Hasköy şehrinden ise sadece 50 kilometre uzaklıktadır. Şehrin 15 km uzağında Perperikon antik kenti yer almaktadır.
Zengin Osmanlı mirasıyla uzun yıllar Rodoplar’ın en gelişmiş kenti olmuştur. Kırca-Ali'nin kendi adını taşıyan kentte Osmanlı döneminden kalma türbesi vardı. Türbesi günümüzde Kırcaali merkez camii’nin bahçesinde, pazarın yanında bulunmaktadır.
Silivri Belediyesi ve Kırcaali Belediyesi iki ilçe arasındaki ilişkilerin güçlendirilmesi ve kalıcı işbirliğinin geliştirilmesi amacıyla aralarında Kardeş Şehir ilişkisi kurmaya karar vermişlerdir. 05 Şubat 2018 tarihinde kardeşlik belgesi imzalanmıştır.
Şuşa 08.08.1930 yılında idari bölge statüsünü almıştır. Merkezi Şuşa şehridir. Yüzölçümü 0.29 bin km², nüfusu 34,7 bin (01.01.2020) kişidir. 8 Mayıs 1992’de Ermeni birliklerince işgal edilmiştir. İşgalden önce arazide 1 ilçe, 1 kasaba (Turşsu) ve 37 köy bulunmaktaydı.
Şuşa kenti 8 Kasım 2020 tarihinde Ermenistan’ın işgalinden kurtarılmıştır. Karabağ Azerbaycan’dır!
Silivri Belediyesi ve Şuşa şehri ile ikili ilişkilerin güçlendirilmesi ve kalıcı işbirliğinin geliştirilmesi amacıyla aralarında Kardeş Şehir ilişkisi kurmaya karar vermişlerdir. 17 Mayıs 2021 tarihinde kardeşlik belgesi imzalanmıştır.
Yeniliklerden ve duyurulardan haberdar olmak için
mail aboneliğine kayıt olun.
T.C. Silivri Belediyesi
6698 SAYILI KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU KAPSAMINDA AYDINLATMA METNİ
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“Kanun”) kapsamında Silivri Belediyesi (“Belediye”); veri sorumlusu sıfatıyla ve Kanun’da yer alan ilkeler doğrultusunda gerçek kişilerin kişisel verilerini işlemektedir. Belediye bünyesinde kişisel verilerin işlenmesinde Kanun’a uygun olarak her türlü teknik ve idari tedbiri almaktayız ve gerekli denetimleri periyodik olarak gerçekleştirmekteyiz. Sizlerin haklarını ve veri sorumlusu olarak kendi sorumluluklarımızı bilerek Kanun kapsamında çalışmalarımıza devam etmekteyiz. Hemşehrilerimiz, vatandaşlarımız ve ziyaretçilere ait kişisel verilerinin işlenmesi, üçüncü kişilere aktarılması, kişisel veri toplamanın hukuki sebepleri ile Kanun’da
I. Veri Sorumlusunun Kimliği
SİLİVRİ BELEDİYESİ
İnternet Adres: https://www.silivri.bel.tr
Telefon Numarası: 444 20 47
E-Posta Adresi: sibim@silivri.bel.tr
Adres: Turgut Özal Bulvarı, No:3, 34570, Silivri – İstanbul/ Türkiye
II. Kişisel Verilerin İşlenme Amaçları
Belediyemiz nezdinde kişisel verileriniz, gerek 5393 Sayılı Belediye Kanunu ve diğer ilgili mevzuatın kurumumuza yüklemiş olduğu sorumluluklar ve yükümlülükler, gerekse sosyal belediyecilik anlayışımız çerçevesinde; Kanun’un temel ilkelerine bağlı kalmak kaydıyla Kanun'un 5. ve 6. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartlarına uygun olacak şekilde tarafımızca veya görevlendireceğimiz gerçek/tüzel kişi veri işleyenlerce işlenmektedir. Bu kapsamda kişisel verileriniz aşağıda belirtilen durum ve koşullardaki işleme amaçlarımız doğrultusunda işlenmektedir:
● 5393 Sayılı Belediye Kanunu, 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu ve ilgili mevzuat uyarınca yasal yükümlülüklerimizi yerine getirmek amacıyla,
● Belediyemiz sınırları içerisinde yaşayan ve çeşitli nedenlerle ilçemizde bulunan kişilerin/kurumların hayat kalitesini ve yaşam standardını arttırmak, kamu hizmetlerinden etkin ve hızlı bir şekilde yararlanmasını sağlamak amacıyla,
● Belediyemizin ifa ettiği kamu hizmetlerini iyileştirmek, geliştirmek, çeşitlendirmek ve ilişki içerisinde olduğumuz gerçek/tüzel kişilere alternatifler sunabilmek amacıyla,
● Hizmet standartlarımızı yükseltmek, geliştirmek, yeni teknoloji ve uygulamaların değerlendirmeleri ile iş ve hizmet stratejilerimizin belirlenmesi ve uygulanması amacıyla,
● İlgi kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla Belediyemizin meşru menfaatlerinin korunması amacıyla,
● İnsan kaynakları politikalarımızın yürütülmesinin temini amacı doğrultusunda; personel temini ve insan kaynakları operasyonlarının yürütülmesi, iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde yükümlülüklerin yerine getirilmesi ve gerekli tedbirlerin alınması amacıyla,
● Mevcut ve ileride çıkabilecek hukuki uyuşmazlıkların çözümlenmesi amacıyla,
● Hukuki yükümlülüğümüz kapsamında kamu kurum ve kuruluşları ile resmî kurumlardan ve yetkili kurumlardan gelen taleplerin cevaplandırılması amacıyla,
● İlgili kanunlar uyarınca iş birliği içerisinde olduğumuz dernek, vakıf ve meslek odaları vb. kuruluşlarla hizmet projelerinin gerçekleştirilmesini sağlamak amacıyla,
● Kamu sağlığının korunması, koruyucu hekimlik, tıbbi teşhis, tedavi ve bakım hizmetlerinin yürütülmesi ile sağlık hizmetlerinin planlanması, yönetimi ve finansmanının sağlanması amaçlarıyla,
● Kamu güvenliğinin ve kamu düzeninin devamını sağlamak amacıyla,
● Personelimizin, Belediye’nin iş yürütme süreçlerinde etkin ve verimli bir şekilde çalışabilmesini sağlamak amacıyla,
● Resmi istatistik ile anonim hâle getirilmek suretiyle araştırma, planlama ve istatistik oluşturmak amacıyla,
● Etkinlik, toplantı, konferans, vb. kültürel faaliyetlerin yürütülmesi amacıyla,
● Sosyal, kültürel vb. hizmetler ile yardıma muhtaç kişilerin tespiti, hizmetin planlanması ve yerine getirilmesini sağlamak amacıyla,
● Şikâyet, öneri ve taleplerinizin gereğini yerine getirebilmek; yerine getirilen/cevaplandırılan başvuruların geri bildirimini gerçekleştirmek amacıyla,
● Kullanılan internet sitesi ve diğer elektronik sistemleri içeren dijital ortamların ve fiziki ortamların güvenliğinin sağlanması amacıyla,
● İnternet sitemizin ziyaret edilmesi durumunda istatiksel verilerin oluşturulması amacıyla,
● Ziyaretçi kayıtlarının oluşturulması ve takibi amaçlarıyla,
● İlgili kanunlar uyarınca tarafımızca imzalanan sözleşme gereklerinin yerine getirilmesi ve bu sözleşmeler kapsamında hizmet alımlarının sağlanması amacıyla,
● İş veya staj başvurunda bulunan adayların değerlendirilmesi, işe alım için internet üzerinden yapılan başvuruların değerlendirilmesi, işe alınanların işe başlatma işlemlerinin yapılması,
● Güvenlik ve sair nedenlerle binalarımızda, belediyemiz sorumluluğundaki park ve bahçelerde ve ilçemiz genelinde kamera görüntülerini kaydetmek ve bu yerlerde bulunan vatandaşlarımızın güvenliğini sağlamak, trafik kontrolünü sağlamak ve gerektiğinde ilgili kurumlara bilgi vermek amacıyla,
● Çağrı merkezlerimizle iletişim sağlanması halinde iletişimin kaydedilmesi, tespiti ve içeriğin belirlenebilmesi amacıyla,
● Kurumumuz tarafından düzenlenen toplantı, seminer, eğitim ve diğer sosyal organizasyonlar, kurumsal toplantılarda çekilen fotoğraf ve videolar; Belediyemizin ve etkinliğin tanıtımı, duyurulması ve kamuoyunun bilgilendirilmesi amacıyla,
● Bunlarla birlikte gerekli kalite ve standart denetimlerimizi yapabilmek ya da kanun ve yönetmelikler ile belirlenmiş raporlama ve sair yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi gibi amaçlarla,
● Düzenleyici ve denetleyici kurumlarla, yasal düzenlemelerin gerektirdiği veya zorunlu kıldığı şekilde, KVKK’da ve sair mevzuatta belirtilmiş yasal yükümlülüklerin yerine getirilmesini sağlamak amacıyla,
● Kimlik bilgisi, iletişim bilgisi ve başvuru evrakına eklenerek veya elden/sözel olarak bize iletilen diğer bilgiler; Belediyemiz ile iletişime geçmek adına her türlü sözlü, yazılı ve elektronik ortamda yaptığınız başvurularda başvurucunun kimliğinin tespiti amacıyla,
● Finansal raporlama ve risk yönetimi işlemlerinin icrası ve takibi amacıyla,
● Mevzuatta veya Belediye olarak belirlediğimiz politika ve prosedürlerde meydana gelen değişikliklerin bildirilmesi veya veri sahibini ilgilendiren bildirimlerin yapılması amacıyla,
● İlçe genelinde gerçekleşecek etkinliklerin vatandaşlarımıza duyurulması,
● Özel gün tebriklerinin gerçekleştirilmesi amacıyla,
● Yaşanabilecek su, elektrik, doğal gaz kesintileri ve çeşitli problemlerin vatandaşlarımıza bildirilerek mağduriyetin önlenmesi amacıyla,
● Evde bakım ve engelli vatandaşlarımıza sağlık hizmetlerimizin sunulması amacıyla,
● İlçe sınırları içerisinde yer alan ilgili vatandaşlarımıza kurs, eğitim ve öğretim, kütüphane ve üyelik gerektiren sair hizmetlerin sunulması amacıyla,
● Yukarıda sayılanlar ile sınırlı olmaksızın Belediyemizin yasalar tarafından yükümlü ve yetkili kıldığı her türlü hizmetin ifası ve sosyal belediyecilik anlayışı gereğince vatandaşlarımıza hizmetin gerçekleştirilmesi amacıyla kişisel verileriniz işlenmektedir.
III. Kişisel Verilerin Aktarılması
Kişisel verileriniz yukarıda belirtilen amaçlarla ve Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirlenen koşullar çerçevesinde:
● İlgili mevzuat hükümlerine göre kamu hizmeti niteliğindeki faaliyetlerimizin denetimi amacıyla T.C. İçişleri Bakanlığı, T.C. İstanbul Valiliği, İstanbul Büyükşehir Belediyesi (“İBB”), Silivri Kaymakamlığı, Kamu İhale Kurumu, Sayıştay, Nüfus Müdürlükleri, diğer ilçe belediyeleri ile sözleşmesel ve hukuki sorumluluğumuz gereği ilgili kamu ve özel kurum ve kuruluşları ile tüzel kişilere,
● Kamu hizmetlerinin yerine getirilebilmesi ve sürekliliğinin sağlanabilmesi ile vatandaş taleplerinin yürütülebilmesi amacıyla, çözüm ortaklarımıza, İBB'ye, İBB iştirak şirketlerine, diğer ilçe belediyelerine,
● Kamusal nitelikteki hizmetlerimize ve faaliyetlerimize ilişkin stratejilerin hazırlanması ve uygulanması amacıyla sınırlı olarak tedarikçilerimize,
● Belediye’nin internet altyapısını geliştirmek ve güncelliği korumak amacıyla özel ve kamu tüzel kişiliklerine,
● İlgili kamu kurum ve kuruluşlarının talepleri doğrultusunda ve talep amaçlarıyla sınırlı olarak hukuken yetkili kamu kurum ve kuruluşlarına,
● Belediye’mizin kurulma amaçlarından biri olan kamu hizmetlerini gerçekleştirebilmek amacıyla iş birliği içinde olduğumuz muhtarlıklar, sivil toplum kuruluşları, gönüllü teşekküller, gerçek/tüzel kişiler ile kamu kurum ve kuruluşları ile çözüm ortaklarımıza,
● Belediye'miz tarafından kullanılan e-belediye gibi işletim sistemleri ve bilgisayar programlarının veri tabanlarının oluşturulması, program işlerliğinin sağlanması ve programın bakım ve onarımının yapılabilmesi amacıyla anlaşmalı olduğumuz yazılım firmalarına ve teknoloji şirketlerine; bulut hizmetleri kapsamında dijital verilerin anlaşmalı olduğumuz bulut hizmeti veren kurum/kuruluşlara,
● İş sağlığı ve güvenliği yükümlülüklerini yerine getirmek amacıyla, iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili hizmet aldığımız üçüncü kişilere
● Acil ve tıbbi müdahalelerin gerçekleştirilebilmesi amacıyla hastaneler ve sağlık kuruluşlarına,
● Çalışanlarımızın, tedarikçilerimizin ve çözüm ortaklarımızın kişisel verilerini bankacılık ve finans işlemleri ile maaş ödemelerini gerçekleştirmek amacıyla, sınırlı olarak anlaşmalı olduğumuz banka ve finans kurumlarına;
● Taraf olduğumuz sözleşme gereklerinin yerine getirilmesi veya sözleşmeler kapsamında hizmet alımlarının sağlanması için gerekli olduğu ölçüde ilgili kurum, kuruluş veya anlaşmalı olduğumuz firmalara,
aktarılabilmektedir.
IV. Kişisel Veri Toplamanın Yöntemi ve Hukuki Sebebi
Kişisel verileriniz, Belediye veya Belediye adına veri işleyen gerçek/tüzel kişiler tarafından, başvuru formları, Beyaz Masa,CİMER, internet sitesi, muhtelif sözleşmeler, her türlü bilgi formları, anketler, iş başvuru formaları, iş sözleşmeleri, sosyal medya uygulamaları aracılığıyla, tedarikçilerimizden, sosyal ve kültürel proje yürüttüğümüz dernek, vakıf ya da kuruluşlardan gelen yazılı, sözlü ve dijital bildirimler, çağrı merkezleri, e-posta ve burada sayılanlarla sınırlı olmamak üzere sözlü, yazılı veya elektronik kanallar aracılığı ile Kanun’da öngörülen veri işleme şartları veya açık rıza kapsamında toplanmaktadır.
Söz konusu kişisel veriler, kamusal ve idari faaliyetlerimizin, yasalar çerçevesinde sunulabilmesi ve bu kapsamda Belediye’nin hizmetlerini yürütebilmesi ile yasalardan doğan mesuliyetlerini eksiksiz ve doğru bir şekilde yerine getirebilmesi amaçlarıyla işlenmektedir.
V. Kişisel Verilerin Saklanması, İmha edilmesi ve Anonimleştirilmesi
Belediyemiz; kişisel verileri, kişisel verilerin işlenmesi amacı doğrultusunda, işleme amacıyla orantılı bir şekilde saklamaktadır. Kişisel veriler, işlenme amacının ve/veya sebebinin ortadan kalkmış olması durumunda ilgili mevzuatın gerektirdiği süre veya saklama amacı ile bağlantılı süre sonuna kadar saklanmaktadır. Kişisel verilerin işlenme amacı ve sebebi ortadan kalktığında yasalardan kaynaklanan yükümlülüklerimizin temini için gerekli zamanaşımı süreleri tamamlandığında Belediye bünyesinde bulunan kişisel veriler silinecek, yok edilecek veya anonim hale getirilecektir.
VI. İlgili Kişinin Hakları
Belediye bünyesinde kişisel verisi işlenen gerçek kişiler Kanun’un 11. maddesi uyarıca aşağıdaki haklara sahiptirler:
● Kişisel verisinin işlenip işlenmediğini öğrenme,
● Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
● Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
● Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
● Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
● KVKK ve ilgili diğer kanun hükümlerine uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması hâlinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
● İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
● Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme.
İlgili kişi bu haklarına ilişkin taleplerini Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ’e uygun bir şekilde iletebilir. İlgili kişinin talepleri en kısa sürede ve nihayetinde en geç otuz (30) gün içerisinde ücretsiz olarak değerlendirilip karara bağlanacaktır. Değerlendirme ve karar verme işleminin ayrıca bir maliyeti gerektirmesi durumunda Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenen tarifedeki ücret esas alınacaktır.
Kamuoyuna saygılarımızla arz olunur.
Yeniliklerden ve duyurulardan haberdar olmak için
sms aboneliğine kayıt olun.
Kişisel Verilerin Korunması Kanunu
T.C. Silivri Belediyesi
6698 SAYILI KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI KANUNU KAPSAMINDA AYDINLATMA METNİ
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“Kanun”) kapsamında Silivri Belediyesi (“Belediye”); veri sorumlusu sıfatıyla ve Kanun’da yer alan ilkeler doğrultusunda gerçek kişilerin kişisel verilerini işlemektedir. Belediye bünyesinde kişisel verilerin işlenmesinde Kanun’a uygun olarak her türlü teknik ve idari tedbiri almaktayız ve gerekli denetimleri periyodik olarak gerçekleştirmekteyiz. Sizlerin haklarını ve veri sorumlusu olarak kendi sorumluluklarımızı bilerek Kanun kapsamında çalışmalarımıza devam etmekteyiz. Hemşehrilerimiz, vatandaşlarımız ve ziyaretçilere ait kişisel verilerinin işlenmesi, üçüncü kişilere aktarılması, kişisel veri toplamanın hukuki sebepleri ile Kanun’da
I. Veri Sorumlusunun Kimliği
SİLİVRİ BELEDİYESİ
İnternet Adres: https://www.silivri.bel.tr
Telefon Numarası: 444 20 47
E-Posta Adresi: sibim@silivri.bel.tr
Adres: Turgut Özal Bulvarı, No:3, 34570, Silivri – İstanbul/ Türkiye
II. Kişisel Verilerin İşlenme Amaçları
Belediyemiz nezdinde kişisel verileriniz, gerek 5393 Sayılı Belediye Kanunu ve diğer ilgili mevzuatın kurumumuza yüklemiş olduğu sorumluluklar ve yükümlülükler, gerekse sosyal belediyecilik anlayışımız çerçevesinde; Kanun’un temel ilkelerine bağlı kalmak kaydıyla Kanun'un 5. ve 6. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartlarına uygun olacak şekilde tarafımızca veya görevlendireceğimiz gerçek/tüzel kişi veri işleyenlerce işlenmektedir. Bu kapsamda kişisel verileriniz aşağıda belirtilen durum ve koşullardaki işleme amaçlarımız doğrultusunda işlenmektedir:
● 5393 Sayılı Belediye Kanunu, 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu ve ilgili mevzuat uyarınca yasal yükümlülüklerimizi yerine getirmek amacıyla,
● Belediyemiz sınırları içerisinde yaşayan ve çeşitli nedenlerle ilçemizde bulunan kişilerin/kurumların hayat kalitesini ve yaşam standardını arttırmak, kamu hizmetlerinden etkin ve hızlı bir şekilde yararlanmasını sağlamak amacıyla,
● Belediyemizin ifa ettiği kamu hizmetlerini iyileştirmek, geliştirmek, çeşitlendirmek ve ilişki içerisinde olduğumuz gerçek/tüzel kişilere alternatifler sunabilmek amacıyla,
● Hizmet standartlarımızı yükseltmek, geliştirmek, yeni teknoloji ve uygulamaların değerlendirmeleri ile iş ve hizmet stratejilerimizin belirlenmesi ve uygulanması amacıyla,
● İlgi kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla Belediyemizin meşru menfaatlerinin korunması amacıyla,
● İnsan kaynakları politikalarımızın yürütülmesinin temini amacı doğrultusunda; personel temini ve insan kaynakları operasyonlarının yürütülmesi, iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde yükümlülüklerin yerine getirilmesi ve gerekli tedbirlerin alınması amacıyla,
● Mevcut ve ileride çıkabilecek hukuki uyuşmazlıkların çözümlenmesi amacıyla,
● Hukuki yükümlülüğümüz kapsamında kamu kurum ve kuruluşları ile resmî kurumlardan ve yetkili kurumlardan gelen taleplerin cevaplandırılması amacıyla,
● İlgili kanunlar uyarınca iş birliği içerisinde olduğumuz dernek, vakıf ve meslek odaları vb. kuruluşlarla hizmet projelerinin gerçekleştirilmesini sağlamak amacıyla,
● Kamu sağlığının korunması, koruyucu hekimlik, tıbbi teşhis, tedavi ve bakım hizmetlerinin yürütülmesi ile sağlık hizmetlerinin planlanması, yönetimi ve finansmanının sağlanması amaçlarıyla,
● Kamu güvenliğinin ve kamu düzeninin devamını sağlamak amacıyla,
● Personelimizin, Belediye’nin iş yürütme süreçlerinde etkin ve verimli bir şekilde çalışabilmesini sağlamak amacıyla,
● Resmi istatistik ile anonim hâle getirilmek suretiyle araştırma, planlama ve istatistik oluşturmak amacıyla,
● Etkinlik, toplantı, konferans, vb. kültürel faaliyetlerin yürütülmesi amacıyla,
● Sosyal, kültürel vb. hizmetler ile yardıma muhtaç kişilerin tespiti, hizmetin planlanması ve yerine getirilmesini sağlamak amacıyla,
● Şikâyet, öneri ve taleplerinizin gereğini yerine getirebilmek; yerine getirilen/cevaplandırılan başvuruların geri bildirimini gerçekleştirmek amacıyla,
● Kullanılan internet sitesi ve diğer elektronik sistemleri içeren dijital ortamların ve fiziki ortamların güvenliğinin sağlanması amacıyla,
● İnternet sitemizin ziyaret edilmesi durumunda istatiksel verilerin oluşturulması amacıyla,
● Ziyaretçi kayıtlarının oluşturulması ve takibi amaçlarıyla,
● İlgili kanunlar uyarınca tarafımızca imzalanan sözleşme gereklerinin yerine getirilmesi ve bu sözleşmeler kapsamında hizmet alımlarının sağlanması amacıyla,
● İş veya staj başvurunda bulunan adayların değerlendirilmesi, işe alım için internet üzerinden yapılan başvuruların değerlendirilmesi, işe alınanların işe başlatma işlemlerinin yapılması,
● Güvenlik ve sair nedenlerle binalarımızda, belediyemiz sorumluluğundaki park ve bahçelerde ve ilçemiz genelinde kamera görüntülerini kaydetmek ve bu yerlerde bulunan vatandaşlarımızın güvenliğini sağlamak, trafik kontrolünü sağlamak ve gerektiğinde ilgili kurumlara bilgi vermek amacıyla,
● Çağrı merkezlerimizle iletişim sağlanması halinde iletişimin kaydedilmesi, tespiti ve içeriğin belirlenebilmesi amacıyla,
● Kurumumuz tarafından düzenlenen toplantı, seminer, eğitim ve diğer sosyal organizasyonlar, kurumsal toplantılarda çekilen fotoğraf ve videolar; Belediyemizin ve etkinliğin tanıtımı, duyurulması ve kamuoyunun bilgilendirilmesi amacıyla,
● Bunlarla birlikte gerekli kalite ve standart denetimlerimizi yapabilmek ya da kanun ve yönetmelikler ile belirlenmiş raporlama ve sair yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi gibi amaçlarla,
● Düzenleyici ve denetleyici kurumlarla, yasal düzenlemelerin gerektirdiği veya zorunlu kıldığı şekilde, KVKK’da ve sair mevzuatta belirtilmiş yasal yükümlülüklerin yerine getirilmesini sağlamak amacıyla,
● Kimlik bilgisi, iletişim bilgisi ve başvuru evrakına eklenerek veya elden/sözel olarak bize iletilen diğer bilgiler; Belediyemiz ile iletişime geçmek adına her türlü sözlü, yazılı ve elektronik ortamda yaptığınız başvurularda başvurucunun kimliğinin tespiti amacıyla,
● Finansal raporlama ve risk yönetimi işlemlerinin icrası ve takibi amacıyla,
● Mevzuatta veya Belediye olarak belirlediğimiz politika ve prosedürlerde meydana gelen değişikliklerin bildirilmesi veya veri sahibini ilgilendiren bildirimlerin yapılması amacıyla,
● İlçe genelinde gerçekleşecek etkinliklerin vatandaşlarımıza duyurulması,
● Özel gün tebriklerinin gerçekleştirilmesi amacıyla,
● Yaşanabilecek su, elektrik, doğal gaz kesintileri ve çeşitli problemlerin vatandaşlarımıza bildirilerek mağduriyetin önlenmesi amacıyla,
● Evde bakım ve engelli vatandaşlarımıza sağlık hizmetlerimizin sunulması amacıyla,
● İlçe sınırları içerisinde yer alan ilgili vatandaşlarımıza kurs, eğitim ve öğretim, kütüphane ve üyelik gerektiren sair hizmetlerin sunulması amacıyla,
● Yukarıda sayılanlar ile sınırlı olmaksızın Belediyemizin yasalar tarafından yükümlü ve yetkili kıldığı her türlü hizmetin ifası ve sosyal belediyecilik anlayışı gereğince vatandaşlarımıza hizmetin gerçekleştirilmesi amacıyla kişisel verileriniz işlenmektedir.
III. Kişisel Verilerin Aktarılması
Kişisel verileriniz yukarıda belirtilen amaçlarla ve Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirlenen koşullar çerçevesinde:
● İlgili mevzuat hükümlerine göre kamu hizmeti niteliğindeki faaliyetlerimizin denetimi amacıyla T.C. İçişleri Bakanlığı, T.C. İstanbul Valiliği, İstanbul Büyükşehir Belediyesi (“İBB”), Silivri Kaymakamlığı, Kamu İhale Kurumu, Sayıştay, Nüfus Müdürlükleri, diğer ilçe belediyeleri ile sözleşmesel ve hukuki sorumluluğumuz gereği ilgili kamu ve özel kurum ve kuruluşları ile tüzel kişilere,
● Kamu hizmetlerinin yerine getirilebilmesi ve sürekliliğinin sağlanabilmesi ile vatandaş taleplerinin yürütülebilmesi amacıyla, çözüm ortaklarımıza, İBB'ye, İBB iştirak şirketlerine, diğer ilçe belediyelerine,
● Kamusal nitelikteki hizmetlerimize ve faaliyetlerimize ilişkin stratejilerin hazırlanması ve uygulanması amacıyla sınırlı olarak tedarikçilerimize,
● Belediye’nin internet altyapısını geliştirmek ve güncelliği korumak amacıyla özel ve kamu tüzel kişiliklerine,
● İlgili kamu kurum ve kuruluşlarının talepleri doğrultusunda ve talep amaçlarıyla sınırlı olarak hukuken yetkili kamu kurum ve kuruluşlarına,
● Belediye’mizin kurulma amaçlarından biri olan kamu hizmetlerini gerçekleştirebilmek amacıyla iş birliği içinde olduğumuz muhtarlıklar, sivil toplum kuruluşları, gönüllü teşekküller, gerçek/tüzel kişiler ile kamu kurum ve kuruluşları ile çözüm ortaklarımıza,
● Belediye'miz tarafından kullanılan e-belediye gibi işletim sistemleri ve bilgisayar programlarının veri tabanlarının oluşturulması, program işlerliğinin sağlanması ve programın bakım ve onarımının yapılabilmesi amacıyla anlaşmalı olduğumuz yazılım firmalarına ve teknoloji şirketlerine; bulut hizmetleri kapsamında dijital verilerin anlaşmalı olduğumuz bulut hizmeti veren kurum/kuruluşlara,
● İş sağlığı ve güvenliği yükümlülüklerini yerine getirmek amacıyla, iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili hizmet aldığımız üçüncü kişilere
● Acil ve tıbbi müdahalelerin gerçekleştirilebilmesi amacıyla hastaneler ve sağlık kuruluşlarına,
● Çalışanlarımızın, tedarikçilerimizin ve çözüm ortaklarımızın kişisel verilerini bankacılık ve finans işlemleri ile maaş ödemelerini gerçekleştirmek amacıyla, sınırlı olarak anlaşmalı olduğumuz banka ve finans kurumlarına;
● Taraf olduğumuz sözleşme gereklerinin yerine getirilmesi veya sözleşmeler kapsamında hizmet alımlarının sağlanması için gerekli olduğu ölçüde ilgili kurum, kuruluş veya anlaşmalı olduğumuz firmalara,
aktarılabilmektedir.
IV. Kişisel Veri Toplamanın Yöntemi ve Hukuki Sebebi
Kişisel verileriniz, Belediye veya Belediye adına veri işleyen gerçek/tüzel kişiler tarafından, başvuru formları, Beyaz Masa,CİMER, internet sitesi, muhtelif sözleşmeler, her türlü bilgi formları, anketler, iş başvuru formaları, iş sözleşmeleri, sosyal medya uygulamaları aracılığıyla, tedarikçilerimizden, sosyal ve kültürel proje yürüttüğümüz dernek, vakıf ya da kuruluşlardan gelen yazılı, sözlü ve dijital bildirimler, çağrı merkezleri, e-posta ve burada sayılanlarla sınırlı olmamak üzere sözlü, yazılı veya elektronik kanallar aracılığı ile Kanun’da öngörülen veri işleme şartları veya açık rıza kapsamında toplanmaktadır.
Söz konusu kişisel veriler, kamusal ve idari faaliyetlerimizin, yasalar çerçevesinde sunulabilmesi ve bu kapsamda Belediye’nin hizmetlerini yürütebilmesi ile yasalardan doğan mesuliyetlerini eksiksiz ve doğru bir şekilde yerine getirebilmesi amaçlarıyla işlenmektedir.
V. Kişisel Verilerin Saklanması, İmha edilmesi ve Anonimleştirilmesi
Belediyemiz; kişisel verileri, kişisel verilerin işlenmesi amacı doğrultusunda, işleme amacıyla orantılı bir şekilde saklamaktadır. Kişisel veriler, işlenme amacının ve/veya sebebinin ortadan kalkmış olması durumunda ilgili mevzuatın gerektirdiği süre veya saklama amacı ile bağlantılı süre sonuna kadar saklanmaktadır. Kişisel verilerin işlenme amacı ve sebebi ortadan kalktığında yasalardan kaynaklanan yükümlülüklerimizin temini için gerekli zamanaşımı süreleri tamamlandığında Belediye bünyesinde bulunan kişisel veriler silinecek, yok edilecek veya anonim hale getirilecektir.
VI. İlgili Kişinin Hakları
Belediye bünyesinde kişisel verisi işlenen gerçek kişiler Kanun’un 11. maddesi uyarıca aşağıdaki haklara sahiptirler:
● Kişisel verisinin işlenip işlenmediğini öğrenme,
● Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
● Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
● Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
● Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
● KVKK ve ilgili diğer kanun hükümlerine uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması hâlinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
● İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
● Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme.
İlgili kişi bu haklarına ilişkin taleplerini Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ’e uygun bir şekilde iletebilir. İlgili kişinin talepleri en kısa sürede ve nihayetinde en geç otuz (30) gün içerisinde ücretsiz olarak değerlendirilip karara bağlanacaktır. Değerlendirme ve karar verme işleminin ayrıca bir maliyeti gerektirmesi durumunda Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenen tarifedeki ücret esas alınacaktır.
Kamuoyuna saygılarımızla arz olunur.
sibim@silivri.bel.tr
İletişim Bilgileri
Adres: Yeni Mahallesi, Nedim Beyazgül Sokak, 5/A
Telefon: 2127290059
Adres: Selimpaşa Merkez Mahallesi 202. Caddesi 23 Selimpaşa
Telefon: 2127316938
1980 yılında Silivri’de doğdu. Öğrenim hayatını “Yerel Yönetimler” bölümünden mezun olarak tamamladı.Gençlik yıllarında aktif bir spor hayatı sürdürerek, Silivrispor, Gazitepespor, Seymenspor ve Alibeyspor futbol takımlarında oynadı. Futbol kariyerini sonlandırdıktan sonra da spordan kopmayarak Silivrispor ve Alibeyspor'da yönetim kurulu üyeliği ve Silivri Amatör Spor Kulüpleri Derneği Başkanlığı görevlerini üstlendi.
Doğup büyüdüğü Silivri’nin Sivil toplum kuruluşlarında da önemli görevler üstlenerek, Silivri Atatürkçü Düşünce Derneği kurucu yönetim kurulu üyeliği, Silivri Çevre Derneği Üyeliği, Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği Silivri Şubesi gibi bir çok STK’da görev aldı.
Aktif siyaset hayatına ise 2008 Yılında Cumhuriyet Halk Partisi üyesi olarak başladı.2009 Yılında Silivri Belediye Meclis Üyesi olarak seçilmesinin ardından, Encümen Üyeliği, İmar, Denetim, Plan ve Bütçe İhtisas Komisyonlarında görev aldı. 2014 Seçimleri ile birlikte bir kez daha Silivri Belediye Meclis Üyesi seçildi. 2014 Yılı itibariyle Belediye Başkan Yardımcılığı görevini üstlendi. 31 Mart 2019 Mahalli İdareler seçimlerinde İstanbul Büyükşehir Belediye Meclis Üyesi olarak seçildi ve Silivri’de CHP Grup Başkan Vekilliği görevini üstlendi.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nde ise Tarım ve Hayvancılık; Deprem ve Doğal Afet İhtisas Komisyonlarında görev aldı. Ayrıca İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanımız Sayın Ekrem İMAMOĞLU’nun koordinesinde çalışan “Sanayi ve İş Dünyası Platformu” çalışma grubunun üyesidir.
Bora Balcıoğlu evli ve 2 çocuk babasıdır.